نکات مهم برای دخالت نکردن اطرافیان در مراسم عروسی

نکات مهم برای دخالت نکردن اطرافیان در مراسم عروسی

همواره بعد از مراسم عروسی اطرافیان و غریبه ها در مورد عروسی صحبت می کنند و یا در برنامه ریزی عروسی دخالت می کنند و نمی گذارند جوری که شما برنامه ریزی کرده اید مراسم برگزار شود در ادامه مقاله طرز برخورد با این افراد را به شما اموزش می دهیم.

بعد از این همه وقت این بود عروسی شون؟ !! 4. همه چیز لوث می شود. یعنی در اثر حرف ها و موضوعات تکراری در باره ی عروسی تمام هیجان ها تبدیل به بی میلی می شود. 5. مشاجره ها بیش تر می شود. این جر و بحث ها می تواند بین عروس و داماد، عروس و مادر شوهر، مادر و دختر و … باشد.6. پای اطرافیان به میان کشیده می شود و همه اجازه ی دخالت در این امور خانوادگی را به خود می دهند. پس بهترین کار این است که بلافاصله بعد از نامزدی نسبت به برنامه ریزی جشن عروسی اقدام کنید و از همسر خود بخواهید تا این موضوع را جدی بگیرد. ضمنا باید بدانید که زمان مناسب برای طول دوران نامزدی چهار تا هفت ماه است.

♦ حداقل از یک هفته قبل از عروسی حسابی به سلامتی خود اهمیت دهید. افراد مریض را ملاقات نکنید با کسی روبوسی نکنید، تاریخ مصرف مواد غذایی را قبل از مصرف شان بخوانید و مراقب تغذیه ی خود باشید تا بیماری گوارشی نگیرید. مطمئن باشید در صورت بیمار شدن از عروسی خود چیزی نخواهید فهمید.

نکات مهم برای دخالت نکردن اطرافیان در مراسم عروسی

نکات مهم برای دخالت نکردن اطرافیان در مراسم عروسی

♦ در برگزاری یک مراسم عروسی ، طبیعی است که عروس، داماد و خانواده های شان، هر کدام خواسته ها و سلیقه های متفاوتی داشته باشند. بهترین راهکار برای آن که میزان کدورت ها به حداقل برسد این است که اول اجازه دهید همسرتان نظر و دلایل خود را کامل بیان کند. شاید دلیل او شما را قانع کرد. دوم این که انعطاف پذیر باشید. همان طور که می دانید انعطاف پذیری اصل مهمی در زندگی زناشویی است که شما می توانید از همان روزهای اول خواستگاری و … آن را تمرین کنید.

♦ تقسیم وظایف کنید.برای آن که فشار و اضطراب کم شود، باید کارها را تقسیم کرد. بعد از آن که لیستی از کارهای تان تهیه کردید، با همسرتان بنشینید و آن ها را بین خود و همسرتان تقسیم کنید. اگر هم شخصی مثل خواهر، برادر و … وجود دارد که می توانید روی او حساب کنید . بعضی از کارها را نیز به عهده ی او بگذارید تا همه چیز در اسرع وقت انجام شود.

♦ اگر برای برگزاری یک مراسم عروسی و تهیه ی منزل و … نیاز به کمک مالی دارید ، می توانید به یکی از شعب بانک ها سری بزنید و شرایط گرفتن وام ازدواج را جویا شوید. البته شاید بتوانید این کار را تلفنی نیز انجام دهید.

در ادامه راهکارهایی برای مدیریت بهترارتباط با خانواده همسر و نیز خانواده پدری ارائه می‌شود:
ذهنیت منفی خود را تغییر دهید.

اینکه افراد چه نگرشی به خانواده همسر دارند بسیار مهم است؛ مثلا اگرخانم در خانواده‌ای بزرگ شده که خانواده پدر -از جمله مادربزرگ، پدر بزرگ، عمه و…- با دخالت کردن باعث ایجاد تنش و نارضایتی مادر شده‌اند در این حالت احتمالا خانم پیش داوری و نگرش خوبی به خانواده شوهر نخواهد داشت. همین عامل می‌تواند باعث پیشداوری و به وجود آمدن افکار منفی نسبت به رفتارهای خانواده همسرشود که آغاز کننده بسیاری از سوء تفاهم‌ها و تنش‌ها می‌شود.

به خانواده همسر خود احترام بگذارید

احترام به خانواده همسر جزو ضروریات یک ارتباط خوب است. حتی اگر به شما علاقه‌ای ندارند، رفتاری انجام ندهید که ارتباطتان بد‌تر شود. هرگز با آن‌ها با لحن بد صحبت نکنید و به آن‌ها توهین نکنید. به ارتباط با آن‌ها علاقه نشان دهید و به حرفشان توجه کنید.

در پی تغییر خانواده همسر خود نباشید 

آن‌ها را همان طور که هستند بپذیرید. سعی کنید به جای اینکه منتظر بمانید آن‌ها رفتارخود را تغییر دهند شما با رفتاری معقول و سنجیده همراه با احترام و محبت شاهد تغییرات مثبتی در ارتباطاتتان باشید.

اختلافات و مشکلات خود را با خانواده‌هایتان در میان نگذارید

دربسیاری از مواقع بیان مشکلات با خانواده‌ها، ضمن اینکه راه رابرای دخالت در زندگی شما باز می‌کند، به علت نداشتن آگاهی و تخصص کافی و همچنین از سر دلسوزی راه حل‌هایی از طرف آن‌ها ارائه می‌شود که ممکن است اوضاع را از آنچه هست بد‌تر کند. دیگر اینکه نگرش منفی نسبت به همسر شما در ذهن خانواده‌ها ایجاد می‌شود که زمینه ساز اختلافات بیشتر خواهد شد.

علاقه خود را به آن‌ها نشان دهید

از صحبت کردن درباره کدورت‌های گذشته، اجتناب کنید وآن‌ها را متوجه این مسئله کنید که ارتباط خوب و صمیمانه به همراه احترام متقابل با آن‌ها یکی ازضروریات زندگی مشترک شماست.

منبع : خدمات مجالس